ALLER AU CONTENU
VERİMLİ VE PERFORMANSLI TEKNOLOJİLER

VERİMLİ VE PERFORMANSLI TEKNOLOJİLER

DS AUTOMOBILES İLE ARAŞTIRMACI VE YENİLİKÇİ RUH

Ekolojik olarak verimli teknolojilerimiz sayesinde, sürdürülebilir gelişim yaklaşımımız, sera gazı emisyonlarını azaltmayı, doğal kaynakları korumayı ve çevreye saygılı yeni ulaşım davranışları geliştirmeyi hedefliyor.

E-TENSE TEKNOLOJİSİ

DS Automobiles’in elektrikli dönüşüm yaklaşımı

Yarının dünyası için tasarlanan E-TENSE, nihai sürüş keyfini, enerji geri kazanımı yoluyla maksimum verimliliği ve gelecekteki düzenlemelerden bağımsız olarak engelsiz ulaşımı bünyesinde barındırır. Elektrik alanında dünyada bir öncü olan E-TENSE teknolojisi, yeni DS Automobiles'in şarj edilebilir hibrit modellerinin her birinde mevcuttur. Bu teknoloji, 2024'ten itibaren %100 elektrikli bir marka olma arzumuzun vücut bulmuş halidir.

Elektrik Teknolojisi: Pistlerden yollara...

Formula E'ye katılımımız ve çifte şampiyonluğumuzdan aldığımız güçle, elektrikli ve şarj edilebilir hibrit modellerimize, frenleme sırasında enerji geri kazanımı gibi motor sporlarından teknolojiler dahil ettik. Performanstan doğan elektrikli modellerimiz, stiliyle yeni ufuklar açıyor.

E-TENSE SERİMİZİ KEŞFEDİN

PURETECH BENZİNLİ MOTORLARIMIZ

Daha küçük, daha hafif ve çok daha güçlü benzinli motorlar

PureTech benzinli motorlar, DS otomobilinizin performansını artırırken tüketiminizi kontrol etmenize olanak tanır.

Hava kirliliğine yol açan egzoz emisyonlarını azaltılmasına yönelik çağrılara hacim küçültme stratejisi kapsamında geliştirdiğimiz Puretech benzinli motorlar ile yanıt verdik.

Çevre dostu motorlar

Mühendislerimiz, motorlarımızın hacmini azaltırken yenilikçi, düşük sürtünme katsayısına sahip malzemelerden yararlanarak otomobillerin yakıt tüketimi ve CO₂ emisyonlarında önemli bir azalma elde etmeyi başardılar.
Yeni nesil partikül filtresi

Verimli emisyon kontrolü için tüm DS PureTech direkt enjeksiyonlu benzinli motorlarımız, partikül emisyonlarını etkili şekilde arıtma yeteneğine sahip yeni nesil GPF (Benzinli Partikül Filtresi) ile donatılmıştır.

Otomobiliniz çalıştığında otomatik olarak devreye giren GPF teknolojisi, partikül emisyonu üzerinde yüzde 75'ten daha fazla etkilidir.

 
PureTech 3 ve 4 silindirli motorlar
Daha kompakt ve daha hafif olan 3 silindirli motorlarımız, aynı güçteki 4 silindirli bir motora kıyasla 100 km'de 1,5 litre yakıt tüketimi ve CO₂ emisyonlarında %25'e varan azalma sağlarken, üst düzey ses konforu ve optimum sürüş keyfi sunmaya devam eder. Gücü ve optimum verimliliği bir araya getiren PureTech 130 ve PureTech 225 4 silindirli benzinli motorlarımız, yeni nesil yüksek performanslı bir turbo barındırır. 
STOP & START
Otomatik durdurma ve yeniden çalıştırma sistemi olarak da bilinen Stop & Start teknolojisi sayesinde yakıt tüketiminizi sürdürülebilir şekilde kontrol edin ve CO₂ emisyonlarınızı önemli ölçüde azaltın. Bu işlev, otomobiliniz geçici olarak durduğunda motorunuzu otomatik olarak beklemeye alır. Ortalama olarak, yoğun şehir trafiğinde yakıt tüketiminiz geleneksel bir otomobile kıyasla %15 oranında azalır. 

BLUEHDI DİZEL MOTORLARIMIZ

Verimlilik ve sürüş keyfinin birleşimi

BlueHDi teknolojisi, yeni nesil kirlilik kontrol sistemi sunan dizel motorlarımızdır.

4 silindirli BlueHDi dizel motorlarımız 130 BG gücünde sunulur.

Yeni nesil kirlilik kontrol sistemi

Bu sistem, dizel yakıtının yanmasından kaynaklanan yanmamış hidrokarbonlar (HC), karbon monoksit (CO), nitrojen oksitler (NOx) ve ince partiküller gibi kirletici maddeleri ortadan kaldırmak için tüm BlueHDi dizel motorlarımıza takılmıştır.
3 aşamalı kirlilik kontrolü
1. AŞAMA
SCR (Selective Catalytic Reduction - Seçici Katalitik Redüksiyon), AdBlue® ilavesi sayesinde nitrojen oksitleri (NOx) su ve nitrojene dönüştürerek %90 oranında ortadan kaldırır.
2. AŞAMA
SCR (Selective Catalytic Reduction - Seçici Katalitik Redüksiyon), AdBlue® ilavesi sayesinde nitrojenoksitleri (NOx) su ve nitrojene dönüştürerek %90 oranında ortadan kaldırır.
3. AŞAMA
Partikül Filtresi (DPF), ince partikülleri %99,9'a kadar giderir.
VERİMLİ ÇÖZÜMLER
AdBlue®
Çevre dostu su ve üre karışımı AdBlue®, zararlı nitrojen oksitlerin %85'ini su buharına ve zararsız nitrojene dönüştürür. Bagajda veya yakıt dolum kapağının yanında bulunan AdBlue® deponuzu, aynı yakıt doldurma işlemini izleyerek doldurabilirsiniz. AdBlue® deposunu tamamen doldurduğunuzda, 20.000 km menzilden faydalanacaksınız. 
STOP & START
Stop & Start teknolojisi sayesinde yakıt tüketiminizi sürdürülebilir şekilde kontrol edin ve CO₂ emisyonlarınızı önemli ölçüde azaltın. Bu işlev, otomobiliniz geçici olarak durduğunda motorunuzu otomatik olarak beklemeye alır. Ortalama olarak, yoğun şehir trafiğinde yakıt tüketiminiz geleneksel bir otomobile kıyasla -%15 oranında azalır. 

WLTP PROSEDÜRÜ

Daha gerçekçi yakıt tüketimi ölçümü

WLTP (Hafif Taşıtlar için Dünya Genelinde Uyumlu Test Prosedürü), otomobillerin Avrupa Birliği sınırları dahilinde satışının onaylanmasında kullanılacak yeni bir yöntemdir. Hafif taşıtların* yakıt tüketimi, karbondioksit ve kirletici madde emisyonlarını standartlaştırılmış (laboratuvar) koşullarda ölçmek için bir dizi yeni test ve prosedüre verilen addır.

 

WLTP, 1992 yılında yürürlüğe giren ve Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü (NEDC) olarak bilinen eski yakıt ekonomisi testinin yerini alacaktır. Eylül 2017'den itibaren pazara ilk kez sunulan tüm yeni modeller WLTP kriterlerine göre test edilmeye başlamıştır. Eylül 2018'den sonra satılan tüm otomobiller, WLTP kuralları uyarınca test edilecektir. Bu yeni laboratuvar testi aynı zamanda günlük koşullardaki kirletici maddeleri ölçerek "Gerçek Sürüş Emisyonları" değerlerini hesaplayan bir emisyon testiyle desteklenecektir.

 

WLTP ile gelen test prosedürleri, tüketicilere otomobillerinin yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonları hakkında daha doğru bir fikir verecektir.

 

*Hafif taşıtlar = Binek otomobiller ve 3,5 tonun altında ağırlığa sahip ticari araçlar.

DS AUTOMOBILES VE YENİ WLTP PROTOKOLÜ

NOx emisyonları açısından, Euro 6.2 motorlarla donatılan DS Automobiles otomobilleri, 2020 Euro 6d düzenlemelerinin gerektirdiği 1,5'lik (RDE (Real Driving Emission - Gerçek Sürüş Emisyonu) ölçümü uygunluk katsayısını 3 yıl önceden karşılar.

 

Düzenlemenin yürürlüğe girmesinden çok önce, teknolojilerin akıllıca kullanılmasıyla beraber (Dizel motorlarda Seçici Katalitik İndirgeme ve benzinli motorlarda da Benzin Partikül Filtreleri), otomobillerimiz şimdiden WLTP kriterlerini karşılıyor. Bu durum da günlük sürüşü keyfini çok daha gerçekçi bir şekilde yaşamanıza yardımcı oluyor. Tüm çabalarımız, müşterileri odaklıdır. Bu nedenle müşterilerimizin sürüş şeklini daha doğru temsil eden testleri daima destekledik ve her zaman en yeni teknolojileri takip edebilmek için yeni test protokollerine uyma hedefimizden şaşmadık.

 

Kâr amacı gütmeyen T&E ve FNE kuruluşları tarafından geliştirilen ve bağımsız bir üçüncü taraf kuruluşu tarafından (Bureau Veritas) onaylanan kurallar uyarınca, 2016 yılından itibaren otomobillerimizin gerçek yakıt tüketimlerini ve 2018 yılından itibaren de gerçek nitrojen oksit emisyonlarını yayınlayarak şeffaflığımızı kanıtlamaya devam ediyoruz.

WLTP'NİN FARKI NEDİR?

Standartlaştırılmış test prosedürlerinde değişiklikler

  • Bireysel otomobillerdeki ayarlamaları dikkate alacak şekilde emisyon ölçümü
  • Sürüş döngüsü sırasında kat edilen mesafenin uzaması
  • Daha yüksek hızlarda gerçekleştirilen testler
  • Daha duyarlı ve gerçekçi sürüş deneyimi
  • Sürüş döngü sürelerinin uzaması
NEDC'den WLTP'ye

Yeni WLTP testlerinin amaçları arasında otomobillerin kullanıldığı gerçek dünya koşulları ve mevcut teknolojilerin daha doğru yansıtılması yer alıyor. 90'lı yıllarda geliştirilen NEDC prosedürüne kıyasla daha sıkı test gereksinimleri ve daha dinamik bir sürüş profili ortaya koyuyor. NEDC varsayımlara dayalı sürüş verilerini kullanırken, WLTP gerçek dünyadaki sürüş verilerini kullanmak üzere geliştirilmiştir.

 

Ayrıca, WLTP her bir otomobilin yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonları üzerinde ciddi etkiye sahip olabilecek isteğe bağlı donanımları dikkate aldığından daha doğru sonuçlar vermektedir. Bazı durumlarda aynı otomobil için WLTP değerleri, NEDC değerlerinden daha büyük olabilmektedir. Bu durum, yakıt tüketiminin daha kötü olduğu anlamına gelmez. Farkın sebebi ise sadece otomobillerin gerçekteki kullanım şekillerini daha iyi yansıtan, daha kesin ve kapsamlı bir ölçüte dayanan yeni ölçüm şeklidir.

NEDC ve WLTP
NEDC WLTP
Test modeli Tekil ve sade test modeli Gerçek sürüş deneyimini yansıtan dinamik test modeli

Test süresi

 

20 dakika 30 dakika
Döngü mesafesi 11 kilometre 23-25 kilometre
Test sürüş süreçleri 2 aşama; %66 şehir içi ve %34 şehir dışı sürüş 4 dinamik aşama daha; %52 şehir içi ve %48 şehir dışı sürüş
Ortalama hız 34 km/sa 46,5 km/sa
Maksimum hız 120 km/sa 131 km/sa
Opsiyonel ekipmanların etkisi NEDC kapsamında CO2 emisyonları ve yakıt performansının etkisi dikkate alınmaz Ek özellikler (modele bağlı olarak değişebilir) dikkate alınır
Hız değişiklikleri Sabit hız değişiklikleri Her otomobil için hesaplanan ara noktalar
Test koşulları

20 ve 30°C arasında test yapılır

 

23°C'de test yapılır, CO2 değeri 14°C'ye sabitlenir

GERÇEK SÜRÜŞ EMİSYONLARI

Real Driving Emissions (RDE)

WLTP'ye ek olarak RDE, Eylül 2018'den beri AB'nin yanı sıra İsviçre, Türkiye, Norveç, Liechtenstein, İsrail ve İrlanda'da da tüm otomobil üreticileri için zorunludur.

 

RDE testlerinde nitrojen oksit (NOx) ve dizel parçacıklı madde gibi kirletici emisyonlar laboratuvarda değil, yolda ölçülerek, günlük sürüş sırasında gerçekte tecrübe edilebilecek ortalama emisyon değerleri belirlenir.

Sıkça Sorulan Sorular
WLTP NEDİR?

WLTP, "Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure" (Dünya Çapında Uyumlaştırılmış Hafif Taşıtlar Test Prosedürü) teriminin kısaltmasıdır.

 

Bu, bir otomobilin yakıt tüketimi ve CO2 emisyonlarının daha gerçekçi bir analizini sağlayan yeni bir test prosedürüdür. Eylül 2018'den itibaren, ilk kez tescil edilen tüm otomobillerin WLTP sertifikasına sahip olması gerekmektedir. WLTP protokolü kademeli olarak eski NEDC (New European Driving Cycle - Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü) prosedürünün yerini alacaktır.

*İlgili sayfada Türkçe dil seçeneği bulunmamaktadır. Tarayıcının çeviri özelliği ile Türkçe okuyabilirsiniz.
WLTP SÜRÜŞ DÖNGÜSÜ NEDİR?

Bir otomobilin yakıt tüketimi ve emisyonları daima bireysel sürüş stiline bağlıdır; bu da WLTP için dünyanın dört bir yanından sürüş verileri toplanmasına neden olmuştur. Bu veriler, farklı ortalama hızları temsil eden dört aşamayı tanımlamakta kullanılmıştır: Düşük, Orta, Yüksek ve Çok Yüksek.

 

Bu aşamaların her birinde farklı fren, hızlanma yoğunlukları ve otomobilin sabit durduğu periyotlar yer alır. Böylece günlük sürüşte karşılaşılan tipik durumlar yansıtılmış olur. Bu aşamaların birleşimi, "sürüş döngüsü" olarak bilinen sonucu ortaya çıkarır.

 

Yakıt tüketimi değerleri benzinli, dizel, hibrit ve şarj edilebilir hibrit otomobiller için dört farklı sürüş koşuluna göre sunulur ve toplam değer verilir.

WLTP BENİM İÇİN NE ANLAMA GELİYOR?

WLTP protokolünün yürürlüğe girmesi, otomobillerin teknik özelliklerinin yer aldığı kılavuzlarda belirtilen yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonlarının gerçek dünyadaki sürüşü daha iyi yansıtacağı anlamına gelir.

 

WLTP, otomobilinizdeki opsiyonel ekipmanları (açılabilir cam tavan gibi) da dikkate aldığından, otomobilinizin gerçek konfigürasyonuna dayanan çok daha gerçekçi değerler verir.

 

Ancak daha gerçekçi değerler doğal olarak içten yanmalı motora sahip otomobillerde daha yüksek yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonu gösterebilirken, elektrikli otomobiilerde (şarj edilebilir hibrit otomobiller dahil) daha düşük menzil gösterebilir.

*İlgili sayfada Türkçe dil seçeneği bulunmamaktadır. Tarayıcının çeviri özelliği ile Türkçe okuyabilirsiniz.
RDE NEDİR?

RDE, "Gerçek Sürüş Emisyonları" anlamına gelir. Nitrojen oksit (NOx) ve dizel parçacıklı madde gibi kirleticilerin ölçülmesi için yeni bir prosedürdür.

 

RDE'nin en dikkat çekici özelliği, isminden de anlaşılacağı gibi, ölçümün laboratuvarda değil yolda, gerçekçi sürüş koşulları altında yapılmasıdır. Bu testler için cihazın egzozuna "Portatif Emisyon Ölçüm Sistemi (PEMS)" adı verilen akıllı bir cihaz bağlanır.

*İlgili sayfada Türkçe dil seçeneği bulunmamaktadır. Tarayıcının çeviri özelliği ile Türkçe okuyabilirsiniz.
EURO 6/EU6 NEDİR?

Euro 6, kirleticiler için sınırlar belirleyen mevcut egzoz emisyon standardının adıdır. Parçacık ve nitrojen oksit (NOx) emisyonları için önceki Euro 5 standardına kıyasla daha düşük değerler tanımlamaktadır.

 

Eylül 2018'den* itibaren Euro 6, ikinci aşama olan Euro 6.2 aşamasına geçmiştir. Bu standart, benzinli otomobillerin parçacık emisyonlarına önceki aşamaya göre daha düşük sınırlar getirmiştir.

 

*Satılan yeni otomobiller için geçerlidir. Pazara sunulan yeni modeller, yeni egzoz emisyon standartlarına bir yıl önceden tabi tutulmuştur.

SEÇİCİ KATALİTİK İNDİRGEME NEDİR?
Otomobillerin egzoz emisyonlarını daha da azaltmak için dizel motorların egzoz sistemlerine AdBlue® adı verilen sıvı amonyak eklenmektedir. AdBlue® ile Seçici Katalitik İndirgeme (SCR), nitrojen oksit emisyonunu %90'a kadar azaltır. Geriye su buharı, serbest nitrojen ve karbondioksit kalır.
FAZLASINI KEŞFEDİN
Çevre Politikası
Programımızı ve önlemlerimizi keşfedin
Kullanımda tüketim
Otomobilinizin ortalama tüketimini ölçün