FORMULA E 11.SEZON LANSMANI
DS AUTOMOBILES ve PENSKE AUTOSPORT, DS E-TENSE FE25'i sunuyor
DS Automobiles tarihi ve sembolik bir dönüm noktasına hazır. ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası'na 2. Sezondan bu yana katılan DS Automobiles, halihazırda iki çifte şampiyonluk elde etmişken (2019 ve 2020'de hem pilotlar hem de takımlar şampiyonluğu) tamamen elektrikli bu yarışta 10. sezonunu tamamlayacak.
DS Automobiles, 2022'den bu yana PENSKE AUTOSPORT ile iş birliği yapıyor ve şimdi de 4-7 Kasım tarihleri arasında İspanya'nın Valencia kentinde 11. Sezon için sezon öncesi testler sırasında resmi olarak tanıtılacak olan Gen3 Evo DS E-TENSE FE25'i tanıtıyor.
Altın şeritlerle karakterize edilen koyu siyah dış görünümle DS E-TENSE FE25, aynı zamanda tamamen yeni bir güç aktarım mekanizmasına da sahip. DS Performance tarafından iki yıl boyunca geliştirilen bu ileri teknoloji ünitesi, DS Automobiles'in rekabet departmanının elektrik alanındaki tüm bilgi birikimini içeriyor.
Optimum yol tutuşunu sağlamak için dört tekerlekten çekiş (350kW modunda) ve yeni lastiklerle birleştirilen yeni güç aktarma sistemi (invertör, vites kutusu ve motordan oluşan) önceki modele göre daha verimli ve sürüşü daha konforlu olacak.
Formula E'nin tek çifte şampiyonu ve serideki en fazla pol pozisyonu rekorunun sahibi Jean-Eric Vergne'nin yanı sıra yetenekli Maximilian Günther'in direksiyon başında olduğu DS E-TENSE FE25, DS PENSKE'yi başarıya doğru taşımayı hedefliyor.
Fransız-Amerikan takımının hedefleri net: Sıralamalarda görülen mükemmel performansları sürdürmek (DS PENSKE, 10. Sezonda ön sıradan başlama rekorunu elinde tutuyor), yarış hızını artırmak, köklü seri liderleri arasına girmek ve maksimum podyum sayısını elde edin.
Valensiya'daki testlerin resmi olarak 11. Sezona yeşil ışık yakmasının ardından, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası tüm dünyada 17 yarışla başlayacak. İlk tur 7 Aralık 2024'te Brezilya'nın Sao Paulo kentinde oynanacak.
DS E-TENSE FE25'in temel özellikleri:
- DS Performance tarafından geliştirilen güç aktarma organları
- 350 kW dört tekerlekten çekiş
- Ön motor (250kW) ve arka motor (350kW)
- Maksimum güç: 350 kW (476 CH)
- Azami hız: 280 km/saat (sokak pistleri için optimize edilmiştir)
- 0'dan 100 km/saat'e hızlanma: iki saniyeden az
- Elektrikli dört tekerlekten fren sistemi ("Brake-By-Wire")
- Frenleme sırasında enerji geri kazanım kapasitesi: 600 kW
- Yarış sırasında kullanılan enerjinin %50'si fren rejenerasyonundan gelir
« DS Automobiles için bu sezon bir şampiyonluktan çok daha önemli. Öncelikle Formula E'de 10. sezonumuza başlıyoruz! Markamız 2015'ten bu yana 121 yarış, dört şampiyonluk, 16 zafer, 51 podyum ve 24 pol pozisyonu elde etti; bu olağanüstü bir durum. Üstelik şimdi yepyeni bir tasarıma ve DS Performance tarafından geliştirilen yeni güç aktarım mekanizmasına sahip bir otomobili tanıtıyoruz. Bugün, mühendislerimizin ve makinistlerimizin son iki yılda ortaya koyduğu muazzam çalışmadan özellikle gurur duyuyorum. DS E-TENSE FE25, DS PENSKE'yi büyük başarılara taşımak açısından bizim için büyük bir değer olacak."4
Eugenio Franzetti, DS Performance Direktörü