ALLER AU CONTENU
DS Automobiles'ın 70 yıllık mirası

DS Automobıles'in 70 yıllık mirası

Cesur tasarım ve Avant-Garde teknoloji

Paris, 23 Ocak 2025
İster bir sanat eseri, bir film yıldızı veya bir makam otomobili olsun, DS Automobıles'in mirası markanın zamansız DNA'sına dayanıyor ve bu da ona Fransız seyahat sanatını temsil eden otomobiller tasarlama konusunda ilham veriyor. Cesur tasarımı ve Avant-Garde teknolojisiyle otomotiv sektöründe gerçek bir devrim yaratan bu otomobil, kısa sürede Fransız zarafetinin ve uzmanlığının küresel bir simgesi ve otomobil dünyasının çok ötesine geçen karizmasıyla bir efsane haline geldi.

İkonik model bir otomobilden çok daha fazlasını bünyesinde barındırıyor

DS Automobıles'in mirası

 

 

1938 yılında Citroën'in direktörü Pierre Boulanger tarafından başlatılan ve 1950'den itibaren onun halefi olan Pierre Bercot tarafından sürdürülen VGD ("Véhicule à Grande Diffusion" veya seri üretim araç) projesi, ancak 17 yıl sonra, Ekim 1955'te DS 19'un piyasaya sürülmesiyle meyvelerini veriyor. Tasarım ve geliştirmede özellikle üç kişi yer alıyor. Bunlardan ilki, havacılık mühendisi eğitimi almış olan André Lefèbvre, önden çekişin yanı sıra aerodinamiğin, hafif tasarımın ve kütlenin merkezlenmesinin tutkulu bir savunucusudur. Kendi kendini yetiştirmiş ikinci mühendis Paul Magès ise hidrolik sistemi yaratıyor. DS'deki hidrolik direksiyon, debriyaj ve fren sistemleriyle birlikte ünlü hidropnömatik süspansiyonu icat etti. Son olarak yetenekli stilist, heykeltıraş ve ressam Flaminio Bertoni, tasarımcılardan oluşan ekibiyle DS'e devrim niteliğindeki ve zarif çizgilerini kazandırıyor.

1955 OTOMOBİL FUARI: DS AUTOMOBILES, PARİS'TE İLK ÇIKIŞINI YAPIYOR

 

 

6 Ekim 1955 Perşembe günü DS 19, Paris Otomobil Fuarı'nda görücüye çıktı. Grand Palais'in görkemli tavanının altında, şimdiye kadar gizli olan bu otomobilin ortaya çıkışı hem şaşkınlık hem de hayranlık uyandırdı. Avant-Garde ama zarif çizgileri anında yeni bir standart belirliyor. Ziyaretçiler ve gazeteciler kelimenin tam anlamıyla büyülenmişti. Rakipler yalnızca yeni gelenin dehasını alkışlayabilirdi. Efsaneye göre gün sonuna kadar 12.000 adet DS 19 satılacaktı ve fuar 10 gün sonra kapandığında yaklaşık 80.000 sipariş alınmış olacaktı!

1950'LER: DS AUTOMOBILES HAREKETE GEÇİYOR!

DS üretimi, 7 Ekim 1955'te, Paris Otomobil Fuarı'ndaki ilk çıkışının ertesi günü, Paris'teki (Fransa) Quai de Javel'deki fabrikada başlıyor. Yollarda ortaya çıkan ilk modellerin yenilikçi görünümü yollarda kalabalıkları topluyor. Otomobilin öncü teknik ve estetik çözümleri sonsuz merak uyandırıyor çünkü DS Automobiles, gerçek bir otomotiv heykeli olmakla yetinmiyor, aynı zamanda ileri teknolojinin de odak noktası oluyor. Dikkat çekici hidropnömatik süspansiyonu benzeri görülmemiş düzeyde yol tutuşu ve konfor sağlıyor. Bir başka yeni güvenlik özelliği olan ön disk frenli son derece güçlü, hidrolik destekli fren sistemi, ona o kadar kısa durma mesafesi sağlıyor ki, bazı deneyimli sürücülerin DS'i ilk deneyimlediğinde gerçekten kafalarını karıştırıyor.

 

1950'lerde DS 19'un çeşitli versiyonları piyasaya sürüldü. Bunlardan ilki, Ekim 1956'da tanıtılan ID 19 oldu, ardından 1958'de DS 19 Prestige ile aynı anda ortaya çıkan emlak, aile ve ticari versiyonlar geldi. DS 19 ayrıca 1958'de dört renkten daha önce duyulmamış sekiz renge kadar uzanan kaporta boyası seçenekleri sunarak bir çığır açıyor! İlk stil yükseltmeleri, ertesi yıl 1959'da geldi; gövde şekli, arka kanatların uzatılması ve ön kanatlara büyük, "küllük tarzı" hava delikleri eklenmesiyle geliştirildi.

 

DS 19, başından itibaren son derece uluslararası bir kariyere sahipti. 1956'dan itibaren Birleşik Krallık ve Belçika'da, 1959'dan itibaren ise Güney Afrika'da montajı yapıldı. Fransız zarafetinin ve Avant-Garde'ın bir simgesi olan otomobil, Batı Avrupa'ya, Kanada ve Avustralya da dahil olmak üzere neredeyse tüm İngiliz Milletler Topluluğu ülkelerine ve hızla büyük bir fanatik hayran kitlesi oluşturduğu Amerika Birleşik Devletleri'ne ihraç edildi.


1961 sergisinde tekerleksiz DS
Yönlendirici ışıklar DS
Citroen Javel fabrikası

BİR MİLYON DS!

Yepyeni bir DS 21 Pallas Elektronik Enjeksiyonu olan milyonuncu DS, 7 Ekim 1969'da Javel fabrikasında üretildi. Çatı dahil Metalik Sable renginde, daha sonra 2 Ekim'den beri açık olan ve yerini ayırttığı Paris Otomobil Fuarı'na gitti. Orada, mahkeme icra memurunun önünde kura çekildi ve Ecole Centrale'de mühendislik ikinci sınıf öğrencisi olan 22 yaşındaki Gilles Delègue kazandı.
2014: DS AUTOMOBILES MARKASININ LANSMANI

1 Haziran 2014'te Paris'te kurulan DS Automobiles, başlı başına bir marka haline geldi. Amacı, Fransız seyahat sanatını somutlaştırmak için 1955 DS'den miras alınan yenilik ve farklılık değerlerini daha da ileriye taşımaktır. 2025 yılında DS Automobiles, DS 3, DS 4, DS 7 ve N°8 ile küresel ve çeşitli bir ürün yelpazesi sunuyor.

 

Farklı bir şeyler arayan, dünyayı gezmek ve her anın tadını çıkarmak isteyen müşteriler için tasarlanan DS kreasyonları, karizmatik tasarımı, iç tasarımı, gelişmiş teknolojisi ve birinci sınıf konforuyla öne çıkıyor. Özel hizmetlerden oluşan bir paketle birlikte her yolculuk öncesinde, sırasında ve sonrasında benzersiz bir marka deneyimi sunarlar.

 

2015 yılında Formula E'ye girişinden bu yana, iki çift Takım ve Sürücü şampiyonluğu da dahil olmak üzere çok sayıda rekora sahip olan DS Automobiles, elektrifikasyonda ön saflarda yer alıyor ve modellerinin her birini elektrikli bir versiyonda satıyor. Marka aynı zamanda %100 elektrikli aktarma organlarının yanı sıra 360 bg'ye kadar güce ve dört tekerlekten çekişe sahip hibrit modeller de sunuyor. 2025 yılında DS Automobiles, 750 km'ye kadar menzil sunan yeni modeli N°8'in gelişiyle tamamen elektrikliye geçişini hızlandırıyor.

 

40 ülkede faaliyet gösteren DS Automobiles markası, dünya çapında yaklaşık 450 DS STORE'a sahip.

2025, DS N°8: ELEKTRİK YOLCULUĞUNA DAVET

DS AERO SPORT LOUNGE konsept otomobilinden ilham alan DS N°8, kusursuz kaliteye, genişletilmiş menzile ve tam konfora sahip olup onu elektrikli otomobillerin en sakini haline getiriyor. DS N°8, yeni tür SUV Coupé ile dinamik dinginliği her zamankinden daha fazla temsil ediyor. DS Automobiles'in ilk %100 elektrikli tasarımı olan DS N°8, 0,24'lük olağanüstü Cx değeri sayesinde toplam 750 km (WLTP döngüde) menzile ve otoyolda 500 km'den fazla menzile sahiptir. 350 hp'ye kadar güç çıkışı ve iki veya dört tekerlekten çekiş seçeneğiyle DS N°8, konfor standartlarını yeniden tanımlıyor ve yeni bir Fransız Elektrikli Seyahat Sanatı'nı bünyesinde barındırıyor.