DAHA GERÇEKÇİ YAKIT TÜKETİMİ ÖLÇÜMÜ

WLTP STANDARDI

KISACA WLTP

WLTP (Hafif Taşıtlar için Dünya Genelinde Uyumlu Test Prosedürü), araçların Avrupa Birliği sınırları dahilinde satışının onaylanmasında kullanılacak yeni bir yöntemdir. Hafif taşıtların yakıt tüketimi, karbondioksit ve kirletici madde emisyonlarını standartlaştırılmış (laboratuvar) koşullarda ölçmek için bir dizi yeni test ve prosedüre verilen addır.

 

 

*Hafif taşıtlar = Binek otomobiller ve 3,5 tonun altında ağırlığa sahip ticari araçlar.


WLTP, 1992 yılında yürürlüğe giren ve Yeni Avrupa Sürüş Döngüsü (NEDC) olarak bilinen eski yakıt ekonomisi testinin yerini alacaktır. Eylül 2017'den itibaren pazara ilk kez sunulan tüm yeni modeller WLTP kriterlerine göre test edilmeye başlamıştır. Eylül 2018'den sonra satılan tüm araçlar, WLTP kuralları uyarınca test edilecektir. Bu yeni laboratuvar testi aynı zamanda günlük koşullardaki kirletici maddeleri ölçerek "Gerçek Sürüş Emisyonları" değerlerini hesaplayan bir emisyon testiyle desteklenecektir.

 

WLTP ile gelen test prosedürleri, tüketicilere araçlarının yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonları hakkında daha doğru bir fikir verecektir.



DS AUTOMOBILES VE YENİ WLTP TESTİ

Euro 6.2 motor ile donatılan DS Automobiles ailesi, nitrojen oksit emisyonları açısından 2020 yılında yürürlüğe girecek Euro 6D standartlarının gerektirdiği 1,5 puanlık marja (RDE - Gerçek Sürüş Emisyonları ile ölçülür) bugünden uyum sağlayarak ilerici performans göstermiştir.

 

Düzenlemenin yürürlüğe girmesinden çok önce, teknolojilerin akıllıca kullanılmasıyla beraber (Dizel motorlarda Seçici Katalitik İndirgeme ve benzinli motorlarda da Benzin Partikül Filtreleri), otomobillerimiz şimdiden WLTP kriterlerini karşılıyor. Bu durum da günlük sürüşü keyfini çok daha gerçekçi bir şekilde yaşamanıza yardımcı oluyor. Tüm çabalarımız, müşterilerimize odaklıdır. Bu nedenle müşterilerimizin sürüş şeklini daha doğru temsil eden testleri daima destekledik ve her zaman en yeni teknolojileri takip edebilmek için yeni test protokollerine uyma hedefimizden şaşmadık.


Kâr amacı gütmeyen T&E ve FNE kuruluşları tarafından geliştirilen ve bağımsız bir üçüncü taraf kuruluşu tarafından (Bureau Veritas) onaylanan kurallar uyarınca, 2016 yılından itibaren araçlarımızın gerçek yakıt tüketimlerini ve 2018 yılından itibaren de gerçek nitrojen oksit emisyonlarını yayınlayarak şeffaflığımızı kanıtlamaya devam ediyoruz.

WLTP'NİN FARKI NEDİR?

Standartlaştırılmış test prosedürlerinde değişiklikler yapılmıştır.

NEDC'DEN WLTP'YE

Yeni WLTP testlerinin amaçları arasında araçların kullanıldığı gerçek dünya koşulları ve mevcut teknolojilerin daha doğru yansıtılması yer alıyor. 90'lı yıllarda geliştirilen NEDC prosedürüne kıyasla daha sıkı test gereksinimleri ve daha dinamik bir sürüş profili ortaya koyuyor. NEDC varsayımlara dayalı sürüş verilerini kullanırken, WLTP gerçek dünyadaki sürüş verilerini kullanmak üzere geliştirilmiştir.

 

Ayrıca, WLTP her bir aracın yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonları üzerinde ciddi etkiye sahip olabilecek isteğe bağlı donanımları dikkate aldığından daha doğru sonuçlar vermektedir. Bazı durumlarda aynı araç için WLTP değerleri, NEDC değerlerinden daha büyük olabilmektedir. Bu durum, yakıt tüketiminin daha kötü olduğu anlamına gelmez. Farkın sebebi ise sadece araçların gerçekteki kullanım şekillerini daha iyi yansıtan, daha kesin ve kapsamlı bir ölçüte dayanan yeni ölçüm şeklidir.

NEDC ve WLTP

İki test prosedürü arasındaki temel farklar

NEDC WLTP
Test modeli Tekil ve sade test modeli Gerçek sürüş deneyimini yansıtan dinamik test modeli
Test süresi 20 Dakika 30 Dakika
Mesafe 11 Kilometre 23.25 Kilometre
Test Sürüş Süreçleri

2 aşama: %66 Şehir içi, %34 Şehir dışı.

4 dinamik aşama daha: %52 Şehir içi, %48 Şehir dışı.
Ortalama Hız 34 km/s 46.5 km/s
Maksimum Hız 120 km/s 131 km/s
Opsiyonel ekipmanların etkisi NDC kapsamında CO2 ve Yakıt Performansının Etkisi Dikkate Alınmıyor. Ek Özellikler (Araçtan Araca Fark Edebiliyor) Devreye Giriyor.
Vites Donanımı Araçların Önceden Belirlenmiş Vites Değişim Noktaları Var. Her Araç Birbirinden Farklı Vites Değilim Noktalarına Sahip.
Test Koşulları 20-30°C 23°C, CO2 değeri 14°C’ye sabitleniyor.

GERÇEK SÜRÜŞ EMİSYONLARI (RDE)

Real Driving Emissions - RDE

WLTP'ye ek olarak RDE, Eylül 2018'den itibaren AB'nin yanı sıra İsviçre, Türkiye, Norveç, Liechtenstein, İsrail ve İrlanda'da da tüm araç üreticileri için zorunlu olacaktır.

 

RDE testlerinde nitrojen oksit (NOx) ve dizel parçacıklı madde gibi kirletici emisyonlar laboratuvarda değil, yolda ölçülerek, günlük sürüş sırasında gerçekte tecrübe edilebilecek ortalama emisyon değerleri belirlenir.


SSS

WLTP NEDİR?

WLTP, "Hafif Taşıtlar için Dünya Genelinde Uyumlu Test Prosedürü" kısaltmasıdır.

 

Araçların yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonlarına daha gerçekçi bir bakış sunan yeni bir test sürecidir. Eylül 2018'den itibaren, ilk kez tescil edilecek tüm araçların WLTP onaylı olması gerekmektedir. WLTP zaman içerisinde, Avrupa Yeni Sürüş Döngüsü (NEDC) test prosedürünün yerini alacaktır.

WLTP SÜRÜŞ DÖNGÜSÜ NEDİR?

Bir aracın yakıt tüketimi ve emisyonları daima bireysel sürüş stiline bağlıdır; bu da WLTP için dünyanın dört bir yanından sürüş verileri toplanmasına neden olmuştur. Bu veriler, farklı ortalama hızları temsil eden dört aşamayı tanımlamakta kullanılmıştır: Düşük, Orta, Yüksek ve Çok Yüksek.

 

Bu aşamaların her birinde farklı fren, hızlanma yoğunlukları ve aracın sabit durduğu periyotlar yer alır. Böylece günlük sürüşte karşılaşılan tipik durumlar yansıtılmış olur. Bu aşamaların birleşimi, "sürüş döngüsü" olarak bilinen sonucu ortaya çıkarır.

 

Yakıt tüketimi değerleri benzinli, dizel, hibrit ve şarjlı hibrit araçlar için dört farklı sürüş koşuluna göre sunulur ve toplam değer verilir.

WLTP BENİM İÇİN NE ANLAMA GELİYOR?

 

WLTP'nin kullanılması, araçların teknik özelliklerinin yer aldığı kılavuzlarda belirtilen yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonlarının gerçek dünyadaki sürüşü daha iyi yansıtacağı anlamına gelir.

 

WLTP, aracınızdaki isteğe yer alan bağlı donanımı (açılabilir cam tavan gibi) da dikkate aldığından, aracınızın gerçek konfigürasyonuna dayanan çok daha gerçekçi değerler verir.

 

Ancak daha gerçekçi değerler doğal olarak içten yanmalı motora sahip araçlarda daha yüksek yakıt tüketimi ve karbondioksit emisyonu gösterebilirken, elektrikli araçlarda (şarj edilebilen hibrit araçlar dahil) daha düşük menzil gösterebilir.

RDE NEDİR?

RDE, "Gerçek Sürüş Emisyonları" anlamını taşır. Nitrojen oksit (NOx) ve dizel parçacıklı madde gibi kirleticilerin ölçülmesi için yeni bir prosedürdür.

 

RDE'nin en dikkat çekici özelliği, isminden de anlaşılacağı gibi, ölçümün laboratuvarda değil yolda, gerçekçi sürüş koşulları altında yapılmasıdır. Bu testler için cihazın egzozuna "Portatif Emisyon Ölçüm Sistemi (PEMS)" adı verilen akıllı bir cihaz bağlanır.

EURO 6/EU6 NEDİR?



Euro 6, kirleticiler için sınırlar belirleyen mevcut egzoz emisyon standardının adıdır. Parçacık ve nitrojen oksit (NOx) emisyonları için önceki Euro 5 standardına kıyasla daha düşük değerler tanımlamaktadır.

 

Eylül 2018'den* itibaren Euro 6, ikinci aşama olan Euro 6.2 aşamasına geçmiştir. Bu standart, benzinli araçların parçacık emisyonlarına önceki aşamaya göre daha düşük sınırlar getirmiştir.

 

*Satılan yeni araçlar için geçerlidir. Pazara sunulan yeni modeller, yeni egzoz emisyon standartlarına bir yıl önceden tabi tutulmuştur.


SEÇİCİ KATALİTİK İNDİRGEME NE ANLAMA GELİYOR?

Araçların egzoz emisyonlarını daha da azaltmak için dizel motorların egzoz sistemlerine AdBlue® adı verilen sıvı amonyak eklenmektedir. AdBlue® ile Seçici Katalitik İndirgeme (SCR), nitrojen oksit emisyonunu %90'a kadar azaltır. Geriye su buharı, serbest nitrojen ve karbondioksit kalır.