HİZMETİNİZDEYİZ, HEP YAKININIZDAYIZ

 

DS STORE ve DS SERVICE noktalarımız randevu ile hizmet vermektedir.

DETAYLI BİLGİ

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK


Hareketlilik için uyguladığımız sürdürülebilir kalkınma yaklaşımımızla; sera gazı emisyonlarını azaltmayı, doğal kaynakları korumayı ve yeni çevre dostu hareketlilik davranışlarını geliştirmeyi amaçlıyoruz.

 

 

EKO-PERFORMANSLI TEKNOLOJİLERİN GELİŞTİRİLMESİ

İnovasyon Yaparken Karbon Ayak İzimizi Azaltıyoruz

DS AUTOMOBILES

HİBRİT OTOMOBİLLER

Elektrik Teknolojisi: Pistlerden yollara...

 

DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 şarj edilebilen hibrit 2020 yılında DS Koleksiyonu’nun elektrifikasyon stratejisini oluşturacak.

Otomobillerin, Formula E araçlarından devralınan yüksek kapasiteli fren enerjisi geri kazanımı teknolojisi ile son derece verimli bir performans göstermeleri bekleniyor.

Elektrik enerjisinin tasarım, ince zevk ve teknoloji ile birlikte çalışabileceğinin yanı sıra çevresel soru işaretleri ve şehir merkezlerine erişim konusunda gelecekteki potansiyel sınırlamaların cevabı olduğunu da göstermek istiyoruz.

PureTech

Daha küçük, daha hafif ve çok daha güçlü benzinli motorlar

Hava kirliliğine yol açan egzoz emisyonlarını azaltılmasına yönelik çağrılara hacim küçültme stratejisi kapsamında geliştirdiğimiz Puretech benzinli motorlar ile yanıt verdik.



ÇEVRE DOSTU MOTORLAR

Mühendislerimiz, motorlarımızın hacmini azaltırken yenilikçi, düşük sürtünme katsayısına sahip malzemelerden yararlanarak otomobillerin yakıt tüketimi ve CO₂ emisyonlarında önemli bir azalma elde etmeyi başardılar.

 

 

 

BlueHDi

BlueHDi teknolojisi, son nesil kirlilik kontrol sistemi sunan dizel motorlarımızdır. 4 silindirli BlueHDi dizel motorlarımız iki farklı güç değerine sahiptir: 130 S & S ve 180 S & S

Bu sonuçlar, (Bureau Veritas)3 tarafından denetlenen T&E (Ulaşım ve Çevre)1 ve FNE (Fransa Doğa ve Çevre Federasyonu)2 adlı iki Sivil Toplum Kuruluşuyla birlikte tanımlanan test protokolünden elde edildi. Bu güvenilir ve tekrar edilebilir protokol, PSA müşterilerinin gerçek kullanımdaki tüketiminin ölçülmesine olanak tanıyor.

 

Avrupa'daki RDE "Real Driving Emissions" (Gerçek Sürüş Emisyonları) projesinden esinlenen protokol, araca yerleştirilen portatif bir donanım (PEMS) sayesinde yakıt tüketimini ölçüyor. Uluslararası düzeyde tanınan bağımsız kurum Bureau Veritas, protokolün ve tanımlanan koşullarda uygulanmasının garantörlüğünü üstlenerek sonuçların samimiyetini ve doğruluğunu tasdik ediyor.

 

Ölçümler trafiğe açık genel yollarda (şehir içinde 25 km, şehir dışında 39 km ve otoyolda 31 km), gerçek sürüş koşullarında (klima kullanımı, bagajların ve yolcuların ağırlığı, eğimler, vb.) gerçekleştirildi.

Tasarımdan İtibaren Sürdürülebilir Yönelim

Çevrecilik meselesini ele almak adına, tüm üretim sürecimiz boyunca çevresel etkimizi sınırlandırmayı taahhüt ediyoruz. DS’de, koşullar izin verdiği sürece geri dönüştürülmüş ürünler kullanmayı tercih ediyoruz. Uzman geri dönüşüm ekibimiz size maksimum malzeme kalitesinin yanı sıra termik ve mekanik açıdan uzun ömür ve dolayısıyla optimum performans garanti etmek için elinden geleni yapıyor.

Ürün sorumluluğu


Geliştirme
- Yaşam döngüsü değerlendirmeleri
- Çevreci malzemelerin seçimi


Üretim
-  Geri dönüştürülmüş ürünlerin kullanımı


Kullanım
- Bayide atıkların yönetimi ve imhası
- Yedek parçalar


Takas
- Araç takası
- Temizleme ve ön arıtım
- ELV Avrupa Yönergesi

Geri dönüştürülmüş malzemelerin kullanımı ve yönetimi

Kuruluşundan beri, DS Automobiles geri dönüştürülmüş malzemeler kullanır ve kullanım oranını sürekli olarak artırır. PSA Grubu'nun yaklaşımıyla uyum içinde, DS markası da en az %30 geri dönüştürülmüş veya biyolojik kaynaklı malzeme içeren araçlar üretme taahhüdünü yerine getirmek için çaba harcıyor.

ÖMRÜNÜ TAMAMLAMIŞ ARAÇLAR (ÖTA)

Ömrünü Tamamlamış Araçlar (ÖTA) ‘ın toplanması, imhası ve geri dönüşümü

ÖTA NEDİR?

ÖTA, Ömrünü Tamamlamış Araç kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır.

 

ÖTA YÖNETMELİĞİ NEDİR?

ÖTA Yönetmeliği, T.C.Çevre ve Sehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü Atık Yönetimi Daire Başkanlığı tarafından, Ömrünü Tamamlamış Araçların Kontrolü Hakkında 30 Aralık 2009 tarihli Resmi Gazete ‘de yayımlanmış olup 1 Ocak 2011 tarihi ile uygulanmaya başlamış yönetmeliktir.

Yönetmeliğin en güncel haline, ilavelerine ve eklerine aşağıdaki adresten erişebilirsiniz; http://www.csb.gov.tr/gm/cygm/

 

ÖTA ‘NIN UYGULAMA AMACI NEDİR?

Çevre ve insan sağlığının korunması için araçlardan kaynaklanan atıkların oluşumunu engellemek, ömrünü tamamlamış araçlar ve bunlara ait parçaların yeniden kullanım, geri dönüşüm ve geri kazanım işlemleri ile bertaraf edilecek atık miktarını azaltmak.

 

GENEL AÇIKLAMA:

ÖTA genel olarak , kriterlere uyan aracın araç kullanıcısı tarafından üreticinin belirttiği yerlere aracını teslim ederek, çevre uyum şartlarını yerine getirmiş onaylı merkezlerde imha , geri dönüşüm ve geri kazınımını uygulamalarını gerçekleştirmesidir. Temel ilke, ÖTA’nın sahibi tarafından, her hangi bir ücret ödemeden, yetkili bir temsilciye teslim edilmesi ve bertaraf formu alınmasıdır.

 

ÖTA TESLİM YERİ NEDİR?

Araç kayıttan düşme ve bertaraf formu temin edilerek ömrünü tamamlamış aracın kayıttan düşme işlemlerinin tamamlandığı yerdir.

 

ÖTA TESLİM YERLERİNİN LİSTESİ?

DS marka ÖTA’lar için teslim yerlerinin listesine aşağıdaki adresten erişebilirsiniz ; http://www.emniyetli.com/AracTeslimNoktalari.html

 

HANGİ TÜR ARAÇLAR BU YÖNETMELİK KAPSAMINDADIR?

Motorlu Araçlar ve Römorkları Tip Onayı Yönetmeliği kapsamında yer alan, sürücü dışında en fazla 8 kişilik oturma yeri olan, yolcu taşımaya yönelik motorlu araçlar (M1), azami ağırlığı 3500 kilogramı aşmayan motorlu yük taşıma araçlar (N1) ve İki veya Üç Tekerlekli Motorlu Araçların Tip Onayı Yönetmeliği kapsamında yer alan, motosiklet ve motorlu bisiklet haricindeki üç tekerlekli araçlar bu yönetmelik kapsamındadır ve bu araçlar için Kayıttan Düşme ve Bertaraf Formu düzenlenebilir.

 

ÖTA TESLİMATI ÖNCESİNDE YAPILMASI GEREKENLER NELERDİR

Teslim yeri seçilir.

Araca ait kayıtlarda haciz, rehin, tedbir gibi şerhlerin bulunmadığına dair trafik tescil kuruluşlarından alınmış belge temin edilir.

Trafikten çekilmiş araçlar hariç, ilgili vergi dairesinden alınmış, motorlu araçlar vergisi ile bu vergiye ilişkin gecikme zammı, gecikme faizi, vergi cezası, trafik idari para cezası, geçiş ücreti ve idari para cezası borcu bulunmadığına dair ilişik kesme belgesi temin edilir.

Temin edilen belgeler ile birlikte ÖTA teslim yerine getirilir.

Kayıttan düşme işlemi başlatılır.

HURDA ARACIM EKSİKSİZ Mİ OLMAK ZORUNDA?

ÖTA Yönetmeliğine göre araçlar teslim yerlerine eksiksiz olarak teslim edilmelidir. Eksik parça olması halinde teslim yeri yetkilisi ile iletişime geçiniz. Bu aksam ve parçaların eksikliği teslim yeri yetkilisi tarafından belirlenip araç sahibi ile birlikte onaylanacaktır. Eksik olan parçalar için teslim yeri genel merkezi ile iletişime geçilecektir.

 

HURDA ARACIM İÇİN NE KADAR ÖDEME YAPILACAK?

ÖTA Yönetmeliğine göre hurda araçlar yani ÖTA’lar için bir bedel ödenmeyecektir.

HURDA ARACIM EVİMDEN ALINABİLECEK Mİ? BİLDİRMEM GEREKEN BİR YER VAR MI?

ÖTA Yönetmeliğine göre hurdaya ayrılması istenen araçlar, ÖTA Teslim Yerine araç sahibi tarafından getirilmelidir. Aracın Teslim Yerine getirilmesi konusunda ÖTA Teslim Yerinden yardım talep edilmesi durumunda araç sahibi oluşan bedelden sorumludur.

 

ARACIM AĞIR HASARI OLABİLİR Mİ?

Aracınız ağır hasarlı olabilir.

 

ARACIMIN SİGORTA POLİÇESİ OLMAK ZORUNDA MI?

Aracınızın sigorta poliçesi olmak zorunda değildir.

 

ARACIMA AİT KAYITTAN DÜŞME NUMARAMI NASIL SAKLAYABİLECEĞİM?

Teslim yeri tarafından doldurulan ve Trafik tescil tarafından onaylanan Kayıttan Düşme ve Bertaraf Formunun beyaz nüshasını saklayarak aracınızı yasal olarak kayıttan düşürdüğünüzü ibraz edebilirsiniz.

 

ARACIMIN LASTİKLERİ DE TAM OLMAK ZORUNDA MI?

ÖTA’nızın lastikleri de tam olmalıdır. Ancak olmaması durumunda teslim yeri yetkilisi kontrol formunda işaretleme yapacaktır.

 

ARACIM GERİ DÖNÜŞÜM TESİSİNE GÖNDERİLDİKTEN SONRA NASIL BİR İŞLEM UYGULANACAK?

Teslim alınan aracınız, yönetmelikte belirtilen standartlara uygun tesislerde geri dönüşüm sürecine alınacaktır.

 

ARACIMI TESLİM ETTİKTEN SONRA VERGİ ÖDEMEMİ NASIL DURDURABİLECEĞİM?

Aracınız kayıttan düştükten sonra vergiden de düşürülmüş olacaktır.

 

ARACIMIN ÜRETİCİ FİRMASI BENİM ARACIMI GERİ DÖNÜŞÜM TESİSİNE VERDİĞİMİ NASIL ONAYLAYACAK?

Teslim yeri, teslim aldığı her aracı anlaşmalı olduğu markaya teslim alma işlemi başlayınca bildirir ve yıllık olarak geri dönüşüm oranlarını markaya rapor eder. Araca ait geri dönüşüm süreci, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ‘nın hazırlamış olduğu online sistem üzerinden gerek ekonomik operatörler (otomotiv üreticileri ve disribütörleri) gerekse bakanlık tarafından araç şasi numarası ile takip edilir.

 

ARACIMI GERİ DÖNÜŞÜME VERMEK İSTEDİĞİMDE KİMİNLE KONTAK KURABİLİRİM?

Groupe PSA Türkiye Otomotiv Pazarlama A.Ş. , ÖTA’ların toplanması, imha edilmesi ve hammadde geri dönüşümü konusunda Emniyetli Geri Dönüşüm Ltd.Şti. ile anlaşmalı olarak çalışmaktadır.

http://www.emniyetli.com/ ‘den daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

 

BİR(1) YIL İÇERİSİNDE EN FAZLA KAÇ ARACIMI TESLİM EDEBİLİRİM?

1 (bir) yıl içerisinde istediğiniz kadar aracı teslim edebilirsiniz. Herhangi bir sınırlama yoktur.

 

TÜRKİYE’DE TOPLAM KAÇ ARAÇ GERİ DÖNÜŞÜME VERİLECEK?

Araçların geri dönüşüme verilmesi tamamen tüketicilerin kararıdır. 

 

SORUMLU SÜRÜŞ

Çevreci sürücünün çevreci sürüşü

HIZ DÜŞÜRÜLÜR 
-10 km/sa = 100 km/sa’in altında 2 litreye kadar yakıt tasarrufu

 

YÜKLER AZALTILIR

Bagajda 100 kg daha fazla yük = fazladan %5 yakıt tüketimi

LASTİKLERİN BASINCI KONTROL EDİLİR
0,5 bar düşük basınç = fazladan %2,4 yakıt tüketimi

 

ARACIN GENEL BAKIMINA ÖZEN GÖSTERİLİR
Yağ değişimi, hava filtresi, vb. = %25’e kadar yakıt tasarrufu

  • ŞARJ EDİLEBİLİR HİBRİT

Yasal Uyarılar

1  Sürdürülebilir ulaşım politikasının uygulanmasında uzmanlaşmış Avrupa Çevre Birliği
2  Fransa Doğa ve Çevre Koruma Birlikleri Federasyonu
3  Global inceleme, sertifikasyon ve laboratuvar testi kuruluşu
Bu sonuçlar, (Bureau Veritas)3 tarafından denetlenen T&E (Ulaşım ve Çevre)1 ve FNE (Fransa Doğa ve Çevre Federasyonu)2 adlı iki Sivil Toplum Kuruluşuyla birlikte tanımlanan test protokolünden elde edildi. Bu güvenilir ve tekrar edilebilir protokol, PSA müşterilerinin gerçek kullanımdaki tüketiminin ölçülmesine olanak tanıyor.   Avrupa'daki RDE "Real Driving Emissions" (Gerçek Sürüş Emisyonları) projesinden esinlenen protokol, araca yerleştirilen portatif bir donanım (PEMS) sayesinde yakıt tüketimini ölçüyor. Uluslararası düzeyde tanınan bağımsız kurum Bureau Veritas, protokolün ve tanımlanan koşullarda uygulanmasının garantörlüğünü üstlenerek sonuçların samimiyetini ve doğruluğunu tasdik ediyor.   Ölçümler trafiğe açık genel yollarda (şehir içinde 25 km, şehir dışında 39 km ve otoyolda 31 km), gerçek sürüş koşullarında (klima kullanımı, bagajların ve yolcuların ağırlığı, eğimler, vb.) gerçekleştirildi.